Tuesday 26 May 2009

Zambrylah MB Mahkamah .










Melihat kepada kenyataan Dr. Zambry Abdul Kadir yang mengatakan DS. Nizar adalah MB Mahkamah oleh kerana proses mahkamah itu dimulakan oleh Mohammad Nizar, sewajarnya gelaran itu diberikan kepada bekas menteri besar Perak itu dan bukan dirinya kata Zambry.

Namun begitu saya suka membetulkan apa yang dikatakan Zambry kerana sebenarnya umumnya mengetahui bahawa dalam persoalan siapakah yang sebenarnya menjadi Menteri Besar di sesebuah negeri dalam sistem demokrasi dalam negara kita adalah ditentukan oleh majoriti undi yang diperolehi.Menjawab persoalan ini, pilihan raya ke 12 pada 3 Mac 2008 memihak kepada gabungan Pakatan Rakyat yang mendapat 54 % undi dengan jumlah kerusi sejumlah 31.

namun begitu pada 5 Februari 2009 Zambry telah "mencuri" 3 orang wakil rakyat dari PR. Saya tegaskan yang dicuri cuma ADUN tetapi pengundi mereka tidak dapat dicuri malah mereka membantah tindakan ADUN mereka.Benarlah kerana itu 3 ADUN berkenaan takut untuk muncul bertemu rakyat mereka, apa yang ditakutkan kerana mereka ternyata mengkhianati amanah rakyat di dun nya.

Kerana itu saya yakin rakyat pun saya rasakan begitu bahawa Nizarlah "Menteri Besar Rakyat" bukan nya yang dikatakan MB Mahkamah.

Zambrylah Menteri Besar mahkamah, kerana mahkamah telah memutuskan dialah MB Perak.

Tidak percaya Bubar lah DUN Perak, serah lah kuasa kepada rakyat untuk memilih sekali lagi. Lihatlah siapakah yang akan dipilih rakyat, Nizar ataupun Zambry.

No comments:

Post a Comment